I Ogólnopolskie Spotkanie Klas Kolejowych w Krakowie

W dniach 8.06 – 10.06 br. delegacja naszej szkoły uczestniczyła w na I Ogólnopolskim Zjeździe Klas Kolejowych w Krakowie, zorganizowanym przez 25. Technikum Komunikacyjne w Krakowie. ZSTI reprezentowali na zjeździe Dominik Szmidt z klasy 3CI, Patryk Mierzwiński z klasy 2CI, Paweł Martynek z klasy 3CI oraz p. Elżbieta Molenda- kierownik kształcenia praktycznego oraz nauczyciel p. Mirosław Czarnecki.

W Krakowie zapewniono nam noclegi w przyszkolnym internacie. Powitano nas przepysznym obiadem. Następnie zwiedziliśmy pobliskie Muzeum Lotnictwa. Po zwiedzaniu przeszliśmy na wykłady w Instytucie Pojazdów Szynowych na wydziale Mechanicznym Politechniki Krakowskiej im. Tadeusza Kościuszki. Po wykładach zabrano nas na symulator tramwaju NGT6, w którym każdy mógł sprawdzić się w roli motorniczego tramwaju.

O godz. 16.30 w auli szkolnej oficjalnie otwarto zjazd, a następnie wysłuchaliśmy przygotowanych dla nas kolejnych ciekawych wykładów z zakresu lolejnictwa.

Następnie odbył się QUIZ wiedzy o transporcie kolejowym w którym uczeń naszej szkoły Dominik Szmidt zajął I miejsce, Patryk Mierzwiński z klasy 2CI zajął II miejsce, a Paweł Martynek z 3CI – III miejsce.

Sobotę rozpoczęliśmy od wykładu prof. dr hab. inż Marka Sitarza z Katedry Transportu Szynowego Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej na temat bezpieczeństwa w transporcie szynowym. Następnie zaprezentowano nam makietę kolejową zbudowaną w szkole, oraz zobaczyliśmy film na temat najniezwyklejszej kolei świata -Kolei Transandyjskiej w Peru zaprojektowanej przez polskiego inżyniera Ernesta Malinowskiego, który również nadzorował budowę.

Po wykładach przyszedł czas na zwiedzanie Krakowa, a przede wszystkim najważniejszych zabytków starego miasta. Od Bramy Floriańskiej przeszliśmy Traktem Królewskim aż do Zamku na Wawelu gdzie zakończyliśmy dzień. W niedzielę zorganizowano wyjazd do Wieliczki gdzie zwiedziliśmy Kopalnię Soli w Wieliczce, po czym oficjalnie zamknięto zjazd.